Q&A mit den DayZ Entwicklern!

  • Rasselbande hergehört!


    Wir als Community haben exklusiv die Möglichkeit, Fragen zur Entwicklung von DayZ an die Entwickler bei Bohemia zu stellen, die sie in einem der nächsten Status Reports beantworten werden!


    Wir sammeln dazu ab heute eine Woche lang Eure Fragen in diesem Thread und Yugo, der alte Womanizer schickt sie gesammelt an Baty von Bohemia Interactive.


    Noch Fragen? Dann los ^^


    (Fragen auf deutsch oder englisch, wir übersetzen das bei Bedarf)

  • How will 0.63 and the new Hitboxes affect the Damagesystem of Clothings like an HighCap-Vest, means will the Damage still go from Top left to Bottom right and what will be different from 0.62 ?


    Will there be a fix for Items which glitching away like drinking out of a Bottle without putting away the Gun in my Hands manualy ?

    Diskutiere nicht mit Idioten, denn sie ziehen dich auf ihr Niveau und schlagen dich dort mit Erfahrung!

  • 1. How many triangles do you have in the entire map (for all meshes)?

    2. Will you replace the old environment textures? (ground textures, rock textures,...)

    3. Is it possible to get some insights to the techniques that you use to create such a large open world? (Do you use a chunk based system and how large is one single chunk? / What average triangle count do you use for vegetation meshes? / Why do you use two planes for the last LOD state of the trees instead of a billboad? / ...)

    4. Any plans for the future to include a global illumination lightning system?

    5. Will there be a "seasons system" in the future? (winter, summer,...)

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